Re: Join the posthumous honor goal club

このトピックの投稿一覧へ

なし Re: Join the posthumous honor goal club

msg# 1.14
depth:
1
前の投稿 - 次の投稿 | 親投稿 - 子投稿なし | 投稿日時 2011/2/28 10:54 | 最終変更
DJZ    投稿数: 329
Tweeted by @animeresearch and @catsuka : 引用:
Osamu Kobayashi said to me that he enjoyed the Satoshi Kon exhibition at Japan Expo Sud festival[in Paris] (Kon was his friend)

He didn't get a mention in the "In Memoriam" segment, but Movieline was rooting for Kon-san.


Missed this one from a month ago about the biggest Oscar snubs of the last decade:

引用:
7. BEST ANIMATED FEATURE: Tokyo Godfathers (2003)

Back before the Best Animated Feature category was considered an instant-win for Pixar, the award was a breath of fresh air with the clever (perhaps too clever) Shrek picking up the first Animated Feature Oscar and Hayao Miyazaki’s Spirited Away, um… spiriting away the second. But the 2004 nominations gave us the first great snub in the category’s history when it nominated the utterly forgettable Disney flick Brother Bear over the (now late) anime legend Satoshi Kon’s utterly unforgettable Tokyo Godfathers. The film, a modern remake of the 1948 film Three Godfathers, told the story of three homeless people – a failed father, teenaged runaway and drag queen – who find a baby on Christmas Eve and struggle to take care of the child and find its parents. Maybe it sounds like Three Men & A Baby, or maybe it sounds a little boring, but in Satoshi Kon’s adept hands the film is nothing short of a thrilling masterpiece, filled with more heart, laughs and jaw-dropping twists than you could fit in a grown bear… fraternal or otherwise. Finding Nemo probably would have won the award anyway, but a nomination would have elevated Satoshi Kon’s status in America to the extent that his next feature, the snubbed sci-fi mindbender Paprika, might have stood a chance in the category as well. Satoshi Kon was never nominated, and sadly died in 2010.



過去10年間の約最大のオスカーsnubsヶ月前からこの1つを逃した:

引用:7。 (2003)東京ゴッドファーザーズ:最高の機能アニメイテッド

最高の長編アニメーション部門は、インスタントピクサーに勝つと考えられた戻る前に、この賞は第一長編アニメーションオスカーを拾って賢い(おそらくあまりにも巧妙な)シュレックと新鮮な空気を吸い込んでいた宮崎駿監督の千と千尋の神隠し、UMは...神隠し第二。それは(現在の後期)のアニメの伝説今敏さんは全く忘れられない東京ゴッドファーザーズ上全く忘れディズニー映画ブラザーベアを指名したときしかし、2004年のノミネートは私たちのカテゴリーの歴史の中で最初の偉大な冷遇を与えた。 、障害が発生した父暴走十代のドラッグクイーン - - 映画は、1948年映画3人の名付親の近代的なリメイク、三ホームレスの人々の話をクリスマスイブに赤ちゃんとの闘争を見つけるの子の世話をして、見つけて、親を。たぶんそれは、またはスリーメン&ベビーのように聞こえるかもしれないがちょっと退屈に聞こえるが、今敏さんの熟練の手の中にフィルムがあなたが合うことができるよりもひねりを落とす何よりも心、笑いと顎でいっぱいスリリングな傑作が不足している成長クマ...兄弟またはそれ以外の場合。が、おそらく、とにかく賞を受賞しているかの指名は、彼の次の機能は、SFのmindbenderパプリカを鼻であしらわ程度にアメリカで上昇敏のステータスを持っているだろうファインディング可能性があります検索だけでなくカテゴリのチャンスを立っていた。今敏は、指名されなかった残念ながら2010年に死亡した。


Via @aicnanime and @catsuka, photos of the Paris tribute here.
投票数:1 平均点:0.00

投稿ツリー

  条件検索へ